Måndagen den 9 december 2024

Felanmälan och Service

Uppdaterad: 2024-11-18

OBS! Felanmälan görs alltid i första hand till respektive nedanstående leverantör.

Går det inte att få hjälp av respektive leverantör så kan du vända dig till respektive ansvarig i styrelsen.

Behöver du hjälp med din mobiltelefon, surfplatta eller dator?
Tyresö kommun tillhandahåller tjänsten Digital fixare för dig som är 65+ samt för dig som är yngre och har ett biståndsbeslut från kommunen.
Läs mer på kommunens hemsida: 
www.tyreso.se/omsorg--stod/stod-for-personer-med-funktionsnedsattning/digital-fixare.html

Waybler

För support kring den dagliga användningen av laddplatserna, vänligen kontakta Waybler. De har den tekniska expertisen för att snabbt kunna assistera er.

Telefon: 08-22 33 77

E-post:support@waybler.com

www.waybler.com

Felanmälan & frågor om TV/Bredband från Tele2 (fd.ComHem):
Telefon: 90 222
www.tele2.se/kundservice

Felanmälan & frågor om TV/Bredband från OWNIT:
Telefon: 08-525 07 300
www.ownit.se/kundservice

OBS! Vid akuta problem angående vatten, värme eller avlopp:
Dagtid 8-16: Fastighetsförvaltare: 010-442 10 00
Övrig tid: HSB-Jourtelefon: 08-695 00 00

(OBS! Ange adress Akvarievägen 65 om det gäller det gemenssamma systemet - minst 3 fastigheter måste ringa för att jouren ska rycka ut)

För t.ex reparationer, underhåll eller renovering:
Enskilda fastighetsägare kan anlita HSBs fastighetsservice för sin egen räkning, kontakta enligt nedan.
E-post: forvaltning.stockholm@hsb.se
Telefon: 010-442 11 00

Felanmälan & frågor om värme och vattenavläsning:
Vi anlitar nu Elvaco för avläsning av våra mätare.

Maila frågor till info@fardalasff.se

Elvaco levererar även portalen "Min Energi", där kan du följa din förbrukning.
Maila ditt namn och adress till styrelsen info@fardalasff.se om du vill ha tillgång till "Min Energi".

Felanmälan & frågor om driften av vår gemensamma vattenanläggning:
Vi anlitar nu Hanviken drift och fastighetsteknik AB, för driften av vår gemensamma vattenanläggning.

Maila frågor till info@fardalasff.se

Felanmälan & frågor om fakturor och avier:
Vi anlitar nu NABO, som vår Ekonomiförvaltare.

Du erhåller en pappersavi första gången och en kod till nabo.se, där kan du välja hur du vill få dina kommande avier. Du kan även logga in på nabo.se med ditt BankID, om du har registrerat dina personuppgifter.

Här kan du logga in: https://portal.nabo.se/kundportal/login

Om du vill ha autogiro kan du antingen ansöka om det på din internetbank eller kontakta Nabo för att få en blankett. För e-faktura behöver du ansöka om det på din internetbank.

Det går alltid att välja att få sina avier i pappersformat och slippa aviseringskostnaden, gå in nabo.se och välj E-post.

Maila frågor om avierna till ekonomi@fardalasff.se